Att filta en handväska i tvättmaskinen

Igår tillverkade jag vårrullar till mig och prinsen. Åååh! Jag är fetgrym på att laga mat :) Men, jag hann äta nästan en hel vårrulle så ringer min onda arbetskamrat från Tranås där han jobbar för tillfället. Klockan var halv åtta. -Hinner du köra ner till jobbet och lägga en kabel i ett kuvert och köra bort det till Kruthusgatan innan klockan åtta? Jag kastade mig i Morran och gjorde en heroisk insats. Åtta minuter i åtta låg brevet på lådan. Nämnas bör att jag bor i Angered och jobbar i Olskroken. Fast dom tömde inte lådan förrän halv nio så jag hade egentligen inte behövt stressa alls. :(

Anyway, det var inte poängen. Monica, hjärnan bakom Detta är inte en stickblogg, var så snäll och skrev hur man filtar i tvättmaskinen. Så igår när jag kom hem var jag ju alldeles uppspelt av matbrist och bilkörande, så då kom jag på den fantastiska idén att idag, idag är det dagen för filta i tvättmaskinen. Sagt och gjort. Jag tog min lilla väska och min Ldb dusch under armen och promenixade ner till tvättstugan, och där stod en maskin och bara väntade på mig. In med väska och en ordentlig klick duschcreme, och en klick till i tvättmedelsfacket också. Sen var det bara att gå upp igen och vänta. När jag kom ner igen insåg jag att jag kanske kunde sparat lite på tvålen... Skum kvar i hela tvättmaskinen och skum i hela avloppsrännan bakom maskinen. Så jag fick köra maskinen tom en gång :)

Jag tyckte maskinen varit lite väl snäll mot väskan, så jag "efterfiltade" lite hemma i grovköket sen. Men nu hänger den i torkskåpet och väntar på att jag ska komma hem och montera, så ikväll blir det nog handväska av. Den kommer bli så fiiin!

Kommentarer
Postat av: Ida

Hur gick det med monteringen?

2007-12-12 @ 11:00:04
URL: http://kidassticksida.blogg.se
Postat av: Monica Hansen

Ska bli kul att se resultatet:)

2007-12-12 @ 16:40:15
URL: http://intestickbloggen.blogspot.com/
Postat av: Ida

Hehe =) visst var listan klockren =) En massa som man kände igen sig i

2007-12-12 @ 18:01:41
URL: http://kidassticksida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0