(fusk)chokladtryffel

Idag var vi på Målgården och åt lunch (som nästan alla andra dagar). Jag åt kokt sej med äggsås (det skulle vart torsk, men kocken hävdade att fiskgubben levererat fel, vilket jag har liiiite svårt att tro). Hur som helst. Jag gick till kassan för att lämna fram min lunchkupong, och vad såg jag väl där om inte ett helt torn med tryffel!! 55 buckaleros för 600 gram tryffel (200 g i varje kartong, 55 pengar för tre). Tror du jag kunde hejda mig? Tror du jag sitter på kontoret och myser med en kopp kaffe och tryffel? Mums!

Idag ska jag och prinsen passa kidsen, bara prinsen hinner laga min bil. Han har köpt en ny drivaxel till Morran, för drivknuten var kass och antagligen helt full med grus...

365-dagarspresenten till Ida ska skickas idag, jag stoppade den i kuvertet igår, men jag har inte riktigt kommit iväg till brevlådan än. Men nu är det på g iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0