Projekt på julklapp

Av min elaka styvmor (som inte är det minsta lilla elak) fick jag jättefint garn från Hedängens i grått och lila. Igår var jag nere på 2knit och köpte rundstickor, tänkte jag skulle prova detta lovordade redskap. Så nu har jag satt igång med mitt julklappsprojekt halsduk!

image91

På bilden ser det ut som det skiftar i grönt, men det gör det knappt alls, man ser det bara under lampan. Och det rosa garnet är mycket "rosare" på riktigt. Man ska inte ta bilder med mobilen i halvmörker med en halvtaskig golvlampa som blixt.

Tanken är att det ska bli en lång, glest stickad halsduk i grått med kanske ett par smala rosa ränder, och sen något rosa som kant. Kanske något virkat?? Jag måste lura på det lite.

Kommentarer
Postat av: Monica Hansen

Så hon lurade på dig rundstickor också? *skrattar*

Skämt åsido, de är trevliga i den butiken och det är kul att du fått bra tips,

Gott Nytt År!

2007-12-31 @ 10:53:58
URL: http://intestickbloggen.blogspot.com/
Postat av: Monica Hansen

Rundstickor e bra när man inte vill vara sticksig:)

2008-01-01 @ 17:58:32
URL: http://intestickbloggen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0