Paus i sockandet // hälsat på kidsen

I helgen har det inte hänt så mycket här, så jag får väl ta igen det nu!

I fredags kom prinsen efter sitt jobb, så åkte vi till Allum och brände sjukt mycket pengar. Men vi fick lite nya kläder bägge två, och vi hittade en julklapp till stora lillasyster, så vi var såå nöjda. På kvällen sen så powerlatade vi oss, det är rätt gott. Jag köpte gröna baggyjeans och en brun t-shirt med orangea fiskar på. Very 70's på den t-shirten.

I lördags var jag nere i Angered C och klippte mig. Åh, vilken frisör! Hon var sådär alldeles lagom jättehårdhänt så jag höll på att trilla av schamponeringsstolen. Mmmmm! Så nu är håret ännu kortare, och jag tror jag blev nöjd. Sen hämtade jag broren på flyget, han har varit i Norrland och jobbat hela veckan, och lärt sig hur man ska göra när man rammat en ren! Det var roligt att se honom igen, jag har saknat honom.
På kvällen sen gjorde jag prinsen och hans bror och hans flytthjälp sällskap, bäddade lite sängar och drack lite öl. Det var mysigt.

Igår åkte vi ut med vår gamla TV (jag har stulit en ny från jobbet) till pappa och kidsen. Fast först åkte vi förbi Rusta och köpte en julgran och lite sånt. VI hade jättemysigt, pappa gjorde roekwurst och sitt specialpotatismos och god sås. jag åt till jag nästan sprack (bokstavligt). Sen fick jag storstryk i Fia med knuff, fast det var Dora Explorer som var Fia! När vi kom hem gick vi upp till granninan och drack glögg och hörde vad dom gjort hon svärmor i Våxtorp i helgen. Granninnan har ju sin lilla hästepålle Tillvera där!

Jag glömde nästan, jag har virkat lite i helgen, jag tröttnade på mina julsockar  men 1,5 kvar. Så nu har jag virkat små tur-djur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0