dagens lunch

Igår gjorde prinsen lunchlåda till mig, så jag fick pannbiff med gopotatis (ugnsbakade potatisbitar) och sås. Han lagar så god mat!

Idag har jag varit ensamsjälv på jobbet större delen av dan. Det är sååå tråkigt så det framstår som ett fullgott alternativ att sitta ute på trappan och kedjeröka. Men det ska jag inte. Jag ska packa upp en låda till broren. Och sen ska jag bygga ikea-stommar. Om inte posten hinner före.

Igår när jag låg och funderade en stund på soffan kom jag på vad mitt nya delmål är. Det är inte alls att gå ner ett kilo eller tre kilon som jag har trott att ett delmål ska vara. Det är att inte äta godis eller bullar på en hel dag. Sen är nästa mål två dagar osv. Det känns som en rimlig förväntning på mig själv. Lycka till mig själv!

Nu ska jag skära upp paket :)

Kommentarer
Postat av: Da Möm

Visst är det i stunder av vila de bästa idéerna föds? Inte när man anstränger sig för att finna dem. Men hur många dagar kan man avhålla sig från en endaste kakbit? Kanske fram till lördag - men då blir det rekord! Puss på dig mitt kloka barn.

2007-10-23 @ 21:14:02
Postat av: Alexandra

Fan va smart du är!! :) Lycka till jättmycke! Men om jag känner dig rätt är de inga problems alls när du gett dig fan på nåt!
Pluss klam

2007-10-23 @ 23:27:13
URL: http://puppisen.blogg.se
Postat av: Elle

det var himla bra delmål ... så ska jag också tänka ... Ha en fin dag !
kram!

2007-10-24 @ 08:54:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0