dåårligt samvete

pratade med min kära mamma häromdagen och fick bassning för att jag är en dåååålig bloggare. Jag är nog tvungen att hålla med.
Men jag har gjort massa roliga saker istället, så datorn har fått stå kall. 

Jag ska jobba min sista dag i Svenljunga imorgon, både kul och inte. Många pengar som försvinner, men skönt att slippa köra 20 mil om dan. Det finns få vägar som är så tråkiga som mellan Landvetter och Svenljunga.

På handarbetsfronten har jag blivit klar med stora lillasyrrans raggers, så coola dom blev! jag har påbörjat lilla lillasyrrans, men det är lite krångligare med dubbelt garn på stickor 3 än stickor 5. Till mormor har jag virkat ett par tossor, hoppas dom passar och att mårrmårr har önskat sig ett par såna.

Jag var hos kuratorn igen igår morse. I läxa till nästa vecka ska jag göra en bok till mig själv, och skriva saker jag gjort för mig själv, snälla saker folk har sagt och sånt. Jag tror jag ska uppfinna nån sorts poängsystem till mig själv, jag har tillochmed inhandlat röda prickar på bokhandeln för ändamålet. Jag har tänkt att belöna mig själv var 20e poäng, men vad som ska ha vilka poäng har jag vissa problem med. Till exempel promenera måste ha fler poäng än att gå till gymet, för det är ju så tråkigt. Ska man få poäng för att diska eller dammsuga? Jag är ju sjukt nöjd med mig själv när jag gör det. Får man poäng per kilo man går ner? Får man poäng för att raka benen? Eller kanske inte :) Jag har my work cut out! Men jag tycker allt att jag har en bra början när jag har både en bok och prickar för poäng!

I lördags var vi på MC-klubben på fest. Längesen jag hade så roligt där. Längesen jag var där alls förresten. Jag fick massa komplimanger av människor jag inte sett på länge, det var riktigt kul!
Så fick jag röka cigarr också, det var vansinnigt gott, men den var nog dyr för jag smakade gammal cigarr i munnen dan efter också. Yucks!!!

Den här lördan fyller vår kära nejber år! Det ska bli rolig fest med glittertema (thanks to granne nummer två) och tacobuffé. Broren har dessutom kommit på den bästa presenten, så vi kommer göra stor succé. Födelsedagsbarnet lovade att ha klänning på sig om min prins har det,  och jag har kommit en bit i övertalningsprocessen. Ett villkor var att han slapp visa sig utomhus... vi får se hur det går med vidare övertalning!


Kommentarer
Postat av: Hanna ^^

Se där ja... Trodde du hade dött eller nått! Hmm... =) Coolt med poäng system, kanske oxå ska prova!! Ha de bäst... Pöss!

2007-09-27 @ 22:52:04
URL: http://hannaofsweden.blogg.se
Postat av: Storjägarn´

Poängsystem är bra...men, du.....stryk städning från poänglistan :-)

2007-09-29 @ 15:18:09
URL: http://bortaboijn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0