Braille

Kom att tänka på mitt ex som är blind, och att jag faktiskt kan skriva och läsa (fast bara med ögonen) blindskrift. Nu har jag surfat runt lite, bl.a på iris, som är synskadades stiftelses företag. Där har de massa roliga (och bra att ha) grejer för synskadade. Jag var nämligen lite sugen på en Perkins, som är en skrivmaskin med bara sju tangenter. Eller hur. typ 12'342,50  pengar. Så mycket för att underhålla kunskap. Jag får köpa en skruttig reglett istället där man trycker prick för prick, och man dessutom måste skriva både baklänges och spegelvänt. Gaaah!

Kommentarer
Postat av: Hanna ^^

han, dtt ex alltså, va inne och handlade hos mig för ett tag sedan. =) e han alltid lika glad?

2008-04-15 @ 22:18:01
URL: http://hannaofsweden.blogg.se
Postat av: Lillan

Vad häftigt att kunna läsa och skriva blindskrift! =D det måste ju vara jättesvårt!!

2008-04-16 @ 05:55:34
URL: http://lillansticks.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0