Dagens äventyr

Idag har vi (jag, mamma och mammas man) åkt en vända på Västerås. I Västerås domkyrka ligger Erik XIV begravd, fast med fötterna brevid för han var för lång för sin kista!
Först var vi hos guldsmeden och hämtade lite grejer mamma hade lämnat in för ändring och fixiordning, och där fick jag Västeråspresent. En superrar liten drake till mitt Pandoraarmband!
Vi var inne på H&M, och här har dom faktiskt BB (stora storlekar), så då var jag ju tvungen att titta lite. En brun blus och en gräsgrön keps blev dagens fångst. Sen gick vi in på ett ställe som heter Global Living, värsta idén där, kombinerat fik och prylbutik. Jag köpte en jättefin träskulptur som jag ska ta bild på sen.

Så var vi på Vallby friluftsmuseum och kollade läget. Det är en samling hus i en park. Husen har de hämtat på olika ställen runt Västerås och satt ihop igen i parken. Så har de lite kaniner och gäss och getter och grisar och vi såg spår efter en häst också. Så finns det små gulliga bodar med olika hantverkare i. Vi hittade en liten bod med silversmide, och hon gjorde jättejättefina glasgrejer också, elastiska ringar med stora blommor och så! Jag önskade mig i födelsedagspresent.

Kommentarer
Postat av: Strumpstickan

Vilken tajming, vi var på 421 i Högsbo igår och det finns en Global Living där också men jag tyckte det kändes rörigt och så stank det av aromaljus...

2008-04-20 @ 10:13:48
URL: http://intestickbloggen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0