Mårrmårr

Igår efter jobbet åkte jag och broren hem till mormor, där mormor, mamma (som ju i vanliga fall är i västerås) och hennes man väntade med pasta och köttfärssås. Mumsisch som bara den. Vi pratades och gjorde oss lustiga på varandras bekostnad ett tag, och sen gick vi till Rover, en pub på 2a Långgatan tror jag. Jättemysigt litet ställe med en servitris som var hur rar som helst och kunde massa om öl. Hon impade på mig iallafall!

Sen fick jag inte åka till Angered Centrum mitt i natten för mamma och broren, så jag kraschade på brorens soffa (som egentligen är min, för vi har bytt) och sov som en liten gris!
I morse när jag hämtat bilen så åkte jag förbi granninnans jobb och handlade lite och tog ett bloss och en kopp kaffe med henne. Innan jag började jobba heltid och innan hon fick ny chef och nytt schema så träffades vi nästan varje dag, men nu blir det inte alls lika ofta längre. Vi är fullt upptagna med att sova och betala räkningar, laga middag och allt annat som stjäl all energi och all tid. Tråkigt tycker jag.

Snart ska jag åka och hälsa på mamma. Jag skäms lite när jag tänker på när jag var hemma hos dem sist. Mitt lilla Morr var ny då, så det är tre år sen. Skäms på mig! Så nästa gång mamma är ledig helgen och inte har nåt annat för sig ska jag byta torkarblad på Morran och så åker jag. Med lite tur är prinsen ledig så han också följer med. Inte så kul för mammas man att vara själv med två fnittriga damer :)

Imorgon funderar jag på att åka ut till Gröto och titta på Stickfest i Väst. Hoppas det inte är för mycket inträde och så...

Kommentarer
Postat av: Strumpstickan

Var sak har sin tid, hoppas Grötö var roligt!

2008-04-06 @ 10:44:38
URL: http://intestickbloggen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0