Duuuktig tjej!

Igår var jag och broren och Junior på Åbybadet och simmade. Jag hatar verkligen att simma. Jag har ärvt min pappas överkropp, vilket betyder att överkroppen tror att jag är 195 cm lång och benen tror att jag är 155 cm lång, betyder att jag hamnar nånstans däremellan totalt på 176. Vilket i sin tur ger att det inte finns några baddräkter som är långa nog. Vilket i sin tur gör att om jag ska simma får jag ha bikini.

Jag hatar verkligen att gå till simhallen så alla får se allt som bara är fult, men det går över alltså. Första gångerna är skithelvete, men sen är det så roligt att simma så jag struntar i det. Tur att jag har lite solbränna i år :) Men igår var inget roligt. Jo, det var roligt, Junior höll på att bryta nacken när tjejlaget värmde upp. Plötsligt blev han trött vid 50-metersvändningen.

Duktiga var vi hur som helst, även om jag var sjukt trött redan vid 1000 meter. Så det fick bli 1100 och sen gav vi upp. Killarna simmar lite fortare, så dom simmade lite mer. Nästa gång hoppas jag på 1200. Och att jag inte får avgrundsträningsvärk.

Kommentarer
Postat av: Annela

Jag vet hur det känns, fast jag kan ha vanlig baddräkt. Simma är så skönt men vägen till och från bassängen är rena Golgatavandringen. Det är ju inte klokt att man ska känna så. Men det gör jag.

Jag har sytt en baddräkt till mig själv en gång och det var inte så svårt. Jag tror att jag har mönstret kvar. Om du vill så kan jag försöka hjälpa dig med att sy en. Vi bor ju inte så långt ifrån varandra.

2008-08-19 @ 12:22:31
URL: http://www.annelas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0