Tjena vilket äventyr!

Idag har jag och broren varit på uppdrag. Vi skulle ju till Allum och växla lite buckaleros, köpa silverschampo till mormor och kolla lite smått och gott. När vi skuttade ur Morran så pös det lite konstigt från nånstans. Vi orkade inte lägga oss på backen och kolla, för vi skulle ändå inte kunna göra något åt det då. Så vi gick in i godan ro, jag var inne på Zizzi. Dom är så underbara där! Jag köpte ett par nya jeans i juni, och har sen dess tappat fyra (!!!) knappar. Tre av knapparna på bakfickan och knappen för att stänga byxorna. Så då fick jag utan att ens gnälla 20% tillbaks. För så ska det ju inte vara. Då blev jag så glad så jag köpte en t-shirt för pengarna :D Dom måste älska mig där.

När vi skulle åka och hämta Junior för lunchen var Morrans vänstra framdäck platt. Jaja tänkte vi, tog loss reservdäcket och promenerade bort till Shell för att pumpa. Luften pös ut lika fort i andra ändan. Så vi köpte en däck på tub och promenerade tillbaka. Efter att ha tömt hela flaskan i däcket tittade vi på andra sidan.



Den här klutten är bara början... Det är alltså däck på tub som passerat genom nämnda däck...
Vi ringde prinsen, som i ilfart åkte till skroten och köpte ett nytt fint däck till Morran.



Så här såg revan ut. Goda nyheterna är att den där hysteriska frossan i ratten är helt borta. Inte en skakning längre. Känns som däcket varit dåligt länge. Så. Dagens tips. Ser däcket ut såhär är det ingen idé att köpa däck på tub ;)

Sen åkte vi till jobbet och kramade Junior, som ju åker hem på söndag.

Detta är nog (ett av mina) sista inlägget innan semestern. Avensisexpressen lämnar Rannebergen vid halv sex imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0