Adventsfika nummer fyra



Idag är det min och prinsens tur! Jag har bakat en hel armé med piroger, och till detta kommer det serveras rucola- och machésallad med chévre, rostade pinjenötter, körsbärstomater och två sorters lök. Till glöggen blir det cheesecake med pepparkaksbotten och till det rårörda lingon och pepparkakssås. Jag har alltså bara kokat det där första när man ska baka egna pepparkakor, bara skippat mjöl och bikarbonat! Världens bästa sås!
Jag skulle egentligen bakat sånadär fantastiska saffransskorpor, men jag vågar inte, för dom jag fick hade nog bakats med en del kärlek, och jag har ingen sån inspiration idag. Så det fick bli nåt annat :)

Kommentarer
Postat av: mia

Du, det där med pepparkakssås låter som en toppenidé! Det ska jag prova, tack för att du delar med dig.

2008-12-21 @ 20:28:14
URL: http://www.snitsatstickat.blogspot.com
Postat av: Bror Bäver

Löjligt smaskigt var det! Tack för en najs kväll!

2008-12-21 @ 22:48:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0