Nattsudd

Har nystat hela sista härvan av det fina ViKanGarnet till Laminarian, och jag är faktiskt inne på finalvarven nu. Det är så så så så segt... Men snart är det klart och då ska jag åka raka vägen till biltema eller nåt och köpa pussel. Tror sjalen kommer bli helt enorm, det börjar bli knöigt med maskor på en 120 cm rundsticka, det har gått åt en bit över 1000 meter garn, och när jag slätar ut den i mönstret blir den typ dubbelt så stor. Ska bli spännande det här :) Nästa uppdrag är att fatta vad dom menar med avmaskningen... Nån som gjort nån Laminaria och fattade? Man ska maska av med två trådar garn, det verkar hur konstigt som helst!

Update: Tack Lillan! Jag ska provavmaska lite på nåt annat med det konstiga sättet, annars vet jag att det funkar annars med :) Tack igen!

Kommentarer
Postat av: Lillan

Tyckte oxå det verkade underligt också, så jag gjorde min egen variant på avmaskning, struntade i vad som stod i mönstret, utan jag maskade av som vanligt, fast med två trådar garn och typ nummer 8 i stickor för att det inte skulle strama så mkt i kanten. Det blev kanon, och att använda två trådar i avmaskningen kommer jag nog göra fler gånger, kanten blev ju mkt rejälare och hållbarare.

2008-12-28 @ 09:21:59
URL: http://lillansticks.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0