D

D som i...

Dominorutor - Depression - Desperation

Dominorutor är ju månadens strumpor i sockklubben. Glad i hågen sprang jag till 2Knit och fixade mitt fina Fabelgarn. Hem sprang jag och nystade som en gnu. Så började jag sticka. När jag stickat 10 rutor (första två varven) insåg jag att jag nog stickar lite lösare än vad som är tänkt, jag kunde dra strumpan över vaden utan problem.

Jag drabbades av kombinerad depression och desperation. Jag HATAR att repa upp saker igen. Särskilt när det beror på min egen lathet (det KAN hända att jag fullkomligt struntade i stickfasthet och så). Så nu har jag börjat om igen. Tro dock inte att jag kollat stickfastheten. Nej. Jag löste det hela genom att sticka efter mönstret till en mindre storlek istället. Jag är sååå klurig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0