Femma eller sjua?

Nu har jag drabbats av testsjukan igen. Här skulle man få sitt namn uträknat med kabbalistsystemet.
Mitt nuvarande namn blev jag en femma:

Siffran Fem: I din närvaro har man aldrig tråkigt. Du är utåtriktad, livlig, rolig och mycket nöjeslysten. Du gillar spänning och avskyr rutinmässiga och monotona saker. Blir det tråkigt i en relation eller på arbetet livar du gärna upp stämningen. Kanske borde du lugna ner dig lite ibland för att inte verka alltför okontrollerad. Det måste ju faktiskt vara trist ibland för att man ska kunna känna att något är roligt. Du är rädd för att bli lurad och det beror nog på att du har lite problem med självförtroendet. Det kan ju också orsakas av att de omkring dig är så vana vid ditt skämtsamma sätt och tror att du alltid är beredd på skojigheter. Visa att du kan vara seriös. Du faller för personer som är lika nöjeslystna som du och som har glimten i ögat. I ett förhållande kan du känna dig lite rädd för att bli lämnad eftersom ditt dåliga självförtroende lyser igenom även här. Femmor regeras av Merkurius och dina färger är ljusa, t. ex ljusgrått och ljusblått.

Men enligt namnet jag föddes med blev jag en sjua:

    Siffran Sju: Du är intresserad av det ockulta och kan se på världen ur ett andligt eller filosofiskt perspektiv. Sjuor som du är ofta psykologer, genier eller affärsmänniskor men mer artistiska yrken kan också vara vanligt, som till exempel konstnär och författare. Du älskar människor och omger dig ofta med dina vänner. Av dem som inte känner dig riktigt sätts du av någon anledning ofta på en piedestal. Kanske kan det bero på din mystiska sida som gör att du verkar oåtkomlig. I fel sällskap kan du lätt bli blyg och tillbakadragen, det blir du därför att du har svårt för att lita på folk. Du kan också bli cynisk och starta ett beroende, till exempel börja dricka. Du är inte den som tar första steget när det gäller kärlek, utan du väntar på att någon annan ska ta initiativet. Men har du väl börjat träffa någon du tycker om är du inte rädd för att vara mer framåt. Den som får din kärlek svävar ständigt på rosa moln. Sjuor regeras av Neptunus och de bästa färgerna är grönt, mossgrönt och silver.

Det lustiga är att om jag lägger till mitt mellannamn så blir jag fortfarande samma siffra... skumt.
Geni, psykolog och mossgrönt låter onekligen trevligare än okontrollerad med svåra självförtroendeproblem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0