Presenter till mig själv

Jag är en mycket dålig människa som försöker bli bättre.

Jag har inte köpt några kläder på Zizzi, fast lönen har varit på kontot i flera dagar.
Jag behöver fler bodys. Jag har en i svart. Så istället för att åka till Mölndal och köpa en för nästan 700 köpte jag två vita och fyra par trosor på Cellbes. Total kostnad: 400 kr. Det är mycket bättre än att åka till Size XL i mölndal för att köpa body, och sen gå till KappAhl och Lindex för att titta på trosor. Eller hur att jag skulle köpt trosor :)

Jag har länge varit sugen på Denise's stickset. Det kostar 429 plus frakt. Så gick jag till 2Knit och fick reda på att Denise är i plast. Jag hatar plaststickor! Men där hade de ett kit med etui för 940 kr från Knit Pick, jättefint men dyrt. Då surfade jag runt lite och såg att Stickeri Stickera Stickeralla (samma som håller i den roliga ABC-leken) hade köpt jättefina i olika färger på Ebay. Snabbt surfar jag in på Ebay och hittar för 60 $ (ungefär 390 SEK) inkl frakt. I metall!
Då kunde jag inte hejda mig längre.

Och innan ni dömer mig som en fallen själ måste jag tala om att jag faktiskt fört över 5000 pengar i reskassa till mitt sparkonto.

Slutsats:

  • Jag har för mycket pengar
  • Jag är prylgalen (tack pappa)
  • Jag köper för dyra presenter till mig själv
  • Jag är svag för mitt ha-begär
  • MEN JAG HAR FAKTISKT RÅD ATT SKÄMMA BORT MIG SJÄLV

Kommentarer
Postat av: Da Möm

Jag tror jag skrattar ihjäl mig!!! Du är det raraste lilla barn som finns!Att skämma bort sig och spara samtidigt måste väl vara det ultimata. Då skämmer man ju bort sig i framtiden oxå. Eller hur?

2008-02-29 @ 11:08:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0