Helgens bravader!

Det är så  konstigt att mobilkameran aldrig fotograferar det man vill ha fotograferat, tror den på allvar att jag vill närgranska mönstret på gammelmormors fåtölj??

image106

Nä, det jag skulle fotografera egentligen var min novemberkaktus med taskig tidsuppfattning. Jag har fått en knopp! Det lustiga är att moderplantan (en novemberkaktus min mormor fick av sin svärmor för typ 100 år sen) snällt blommar i november och april eller vad det är. Jättekonstigt. Men det är väl som med allt annat, sådan herre sådan hund!

Annars i helgen har jag bytt bilstereo alldeles själv. Jag är sjukt stolt över mig själv som kan göra såna svåra killgrejer :) Och så har jag nog kommit närmare 30 cm på min halsduk i det flerfärgade Kauni-garnet.
Och så var vi på mc-klubben och drack för mycket i lördags, det var jättekul även om jag mådde sådär när vi åkte hem.

Igår mötte jag och prinsen upp elaka styvmor och småsyrrorna på Allum. Sen kom pappa och broren också. Det var jättemysigt, vi gick i affärer och pratade och gosade med kidsen. Fast det som gjorde mig riktigt irriterad var att man först betalade 18 (!) kronor för en kopp bryggkaffe på maten på Paprika, sen skulle dom ha 10 kr för  påtåren. Då blev jag en såndär jobbigt människa som jag själv inte tycker om. Först frågade jag om hon skojade, och sen sa jag till henne att hälla tillbaks det. Usch. Men jag tycker verkligen det var för magstarkt. Och så fanns det ben i barn-tonfisken. Ett stort ben. Lilla lillasyrran är faktiskt inte ens tre än, tänk om hon satt det i halsen. Bläää

Kommentarer
Postat av: Strumpstickan

Jag hade också sagt till de att hälla tillbaks!

Fototips, ta flera kort och ur olika vinklar så blir alltid någon bild bra och resten kan du ju slänga i papperskorgen... kul knopp:)

2008-01-28 @ 09:34:00
URL: http://intestickbloggen.blogspot.com/
Postat av: Ida

Ben i fisken.. Det är elakt. Borde inte finnas i barnmåltiderna! Tur att det gick bra!

2008-01-28 @ 19:58:50
URL: http://kidassticksida.blogg.se
Postat av: besserWissernisse

det är autofokus på kameran, så du måste visa den tydligt vad den skall ta på., Rikta mot det du vill ha med. Tryck ned avtryckaren till hälften, vrid sedan kameran så du ser det du vill ha i mitten, tryck ned helt. Så skall du se att det blir bra

2008-01-29 @ 17:06:33
Postat av: Da Möm

Tja! Stolen kommer faktiskt från samma person som moderkaktusen. Alltså morfars mor. Kaktusen blev väl glad att se sin gamla kompis (öööhhh kan kaktusar tänka så???)

2008-01-29 @ 21:51:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0