Jag har varit på stöldturné!

Broren har varit i Schweiz för att lära sig om personsökare, och då hade han med några härifrån som vi inte kunde bli riktigt kloka på. Det blev inte dom heller. Så broren fick ta sökarna under armen och åka hem med dom igen. Väl hemma la han paketet på sin hallbyrå, och sen åkte han vidare ut i landet för att arbeta. Då fick syrran (jag) åka hem till broren för att hämta paketet och skicka tillbaks det till den ledsna kunden. Gissa hur ledsen jag blev när jag fann den här i paketet:

image103

1Gb usb-minne som bara låg där och väntade på mig. Som den tattare jag är stoppade jag det snabbt i fickan :)

Igår lagade jag middag igen. Det blev ugnsstekt lax marinerad i soja, sesamolja, vitlök, honung, ingefära och chili, ångkokt broccoli, ris med lite gurkmeja (det blev illgult, syns dock inte så bra på bilden) och en sås på samma kryddor som marinaden och kokosmjölk och pressad citron. Yummy!!

image102


Och så är mina tallrikar sjukt snygga också :)

Mamma hävdar förresten att jag fått mina fixargener från henne. Hon kan ha en VISS poäng. Det är även hon som lärt mig att "det är jättebra att lära sig byta däck på bilen, för kan man det så behöver man aldrig göra det igen". Dvs, om man ändå vet hur man gör så kan man ju låta nån annan göra det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0