Värsta grymma eftermiddagen!

Igår kompade jag lite, så jag var ifrån jobbet strax efter fyra. Jag lyckades övertala prinsen att åka till GöfabTian, för jag hade hört att det skulle komma nytt garn dit igår. De hade 150 gram effektgarn för 39 kronor! Dom hävdade att det var 100 % ull, men jag är högst tveksam till detta.

image109

Men jag var ändå tvungen att köpa tre paket :) det kan ju bli nån rolig sjal!
I bakgrunden skymtar min kabelhalsduk, nu är den gul, grön, blå och lila. Det kommer bli sååå fint!

Och så hittade prinsen värsta söta presenten!

image110

Den raraste kannan! Till mig! Den rymmer kanske 0,8 liter eller nåt.  Så glad blev jag.

Sen när jag kom hem låg det en prickig postavi och väntade på mig. Så jag skyndade mig ner till servicebutiken för att hämta. Jag beställde ju en stickväska av Stickfrossa häromdagen, men inte trodde jag hon skulle vara så snabb! Så åkte jag, stickningen, prinsen och mitt paket upp till granninnan. Alltså när jag öppnade blev jag så glad och överraskad att jag fick nästan rysningar. Tänk att någon har ansträngt sig så och gjort något så fint till mig. Det var inte ens dyrt, och den är så helt otroligt fin. Bilder kommer ikväll. Tror jag. Yttertyget är mörkt chokladbrunt linne med guldtryck och turkosa pärlor på. Fodret är i illturkos bomull, och det finns massa bra fack för stickor och markörer och virknålar (för oss blandmissbrukare som Stickfrossa uttryckte det:). Och hon hade gjort så fint, med en liten blommig tvättrådslapp som satt fast med guldtråd och en jättefin stickmarkör, och i fin påse med fint papper runt och allt. Jag blev så glad! Jätteglad!

Kommentarer
Postat av: Anna

Underbart att du är så nöjd. Nu är jag också glad!

2008-01-31 @ 17:34:31
URL: http://stickfrossa.blogs.se/
Postat av: Strumpstickan

Vilken rolig shoppingdag och så kul att ni hittade kossorna:)

2008-01-31 @ 17:46:27
URL: http://intestickbloggen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0