Mammas sjal är klar nu!

Efter en smått turbulent helg så har det mesta ordnat upp sig nu!

I söndags åkte ut till kidsen, för vem kan ha andra planer när de ringer och säger att de längtar efter mig? Oma och opa var också där efter sin långtur i Norge. Sen skulle jag på bio med Granninnan och Granninna II. Innan bion tänkte vi ta en fika, och då blev granninnan jättesjuk! Jag sprang och hämtade bilen, ilade upp med granninnan till sahlgrenska, och sen snodde dom henne ifrån oss och stoppade in henne på operation igår.

Jag var på min tvåårskontroll efter operationen på Sahlgrenska igår, så jag hängde där hela dan och blev tappad på lite blod med jämna mellanrum. Vilken tur att jag var där så jag han springa upp till granninnan och krama henne lite innan dom körde in henne i duschen. Nu har hon iallafall piggnat till. Jag har pratat med henne ett par gånger och hon mår bra igen.

När jag satt där på Sahlgrenska igår petade jag i sidenbanden till mammas sjal, och det blev precis så fint som min plan var.

  

Och nu till anledningen till mitt dåliga bloggande. Jag och prinsen har bestämt att vi ska gifta oss, och innan vi har pratat med alla omkring oss, får jag inte skriva nånting här. Men nu tror jag vi har pratat med alla, så nu är det officiellt!

29 augusti 2009 (alltså om jättelänge) smäller det och familjen Bäver får en medlem till.

Idag ringde jag till "familjeprästen". Han har vigt min mamma och hennes syskon och döpt de flesta (alla?) bäverbarnbarnen, så han har hängt med ett tag. Jag ringde och sa mitt namn, och han visste med en gång vem jag var, trots att det var 26 år sen han döpte mig :)

Så senaste tiden har jag mest toksurfat på brudklänningar, klurat på gäster, berättat för familjen och vännerna och sånt som man klurar på.

Jag har tänkt att jag skulle börja träna ordentligt nu, jag vill verkligen känna mig fin när jag gifter mig, och jag tror att jag känner mig finare om jag vet att jag kämpat lite. Ska försöka övertala min bror att bli han-som-håller-i-piskan. Kanske tillåmed ska köpa en elpistol eller nåt till honom så det blir lite fart på lazybonessyrran :)

Kommentarer
Postat av: Ida

GRATTIS!!! Hoppas att det blir en mysig tid för er med planering och så. Det tar mycketlängre tid att planera än vad man tror!

Lycka till med träningen. Hoppas det går ättre för dig än för mig!!!

Stora kramar

2008-07-01 @ 15:07:03
URL: http://kidassticksida.blogg.se/
Postat av: Annela

Grattis! Vad roligt att höra! Jag håller alla tummar för att bröllopsdagen ska bli precis så härlig och underbar som man vill att den ska vara!

Massor med kramar

2008-07-01 @ 20:39:33
URL: http://www.annelas.blogspot.com
Postat av: Lillan

Gratulerar!!

2008-07-02 @ 09:25:54
URL: http://lillansticks.blogspot.com
Postat av: Monica Hansen

Jättegrattis!

2008-07-02 @ 10:03:14
URL: http://gingerbeerblog.blogspot.com/
Postat av: Sang

Nej va kuuuul :D

Grattis till er!

(hoppas jag blir bjuden (a) hihi )

2008-07-04 @ 08:16:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0