Mycket som hänt i helgen!

Jag har gjort så lite fast ändå så mycket. Hur har jag inte hunnit med att starta datorn knappt?

I fredags fyllde lilla lillasyrran tre år. Tre hela år. Hon är en stor tjej nu. Pappa lagade som vanligt jättegod mat. Jag hade köpt självlysande stjärnor i födelsedagspresent till henne, och jag tror hon blev glad. Hon ska sätta dom i taket när hon och stora lillasyrran ska flytta till sina egna sängar för stora barn!
broren hade köpt världens raraste lilla klädkit till henne, och gladast blev hon nog för sin Emil-keps! Hon har nog inte tagit av den än :)

I sändags var jag och tittade när stora lillasyrran sjöng med sin kör i kyrkan. Hon är så fin! Hon stod längst fram och sjöng nästan hela tiden, fast hon bara är fem år och alla andra barnen minst sex år.
Lilla lillasyster var inte lika impad av sin storasyster, hon stod i pappas knä och kollade läget. Plötsligt, när hon står och drar pappa i håret, utbrister hon. - Men pappa! Du har ju hål i huvet!
Hon hade hittat pappas mindre hårbeklädda del av huvudet :)

Fick bassning av pappa för att jag hade uttryckt vad jag kände om nån här. Nu har jag ordnat det.
Men jag tänker alltid tycka att prästen i Hyssna församling är en svinpäls. Det är han som leder slaget mot homoäktenskapen. Det är så man skäms!

Kommentarer
Postat av: Hanna ^^

en blogg är ju till för att uttrycka sig!! haha...

2008-03-24 @ 19:27:43
URL: http://hannaofsweden.blogg.se
Postat av: Strumpstickan

Håller med dig, en svinpäls är en svinpäls!

2008-03-25 @ 09:04:15
URL: http://intestickbloggen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0