Älgbebbarna

I lördags var vi ju och tittade på de raraste små älgkalvarna i slottskogen, och nu har det fötts en till! Jag tycker så synd om älgkor, Vilda, som den här mamman hette, fick tre små kalvar men bara en klarade sig. Tänk vad hemskt. Fast älgar tänker kanske inte så.

Och igår visade jag att jag faktiskt kan byta däck, och att jag inte bara säger det för att slippa. Jag hjälpte granninnan att skruva loss alla hjulbultarna. Prinsen skötte domkraften och granninnan bytte själva däcken. Värsta teamworket, så idag kan granninnan åka på sin efterlängtade shoppnigtur! Happy hunting önskar vi henne :)

Och så fick jag i en kommentar av Strumpstickan reda på att alla kan inte ha ha bh på grund av värk. Helt förståeligt när jag tänker efter litegrann. Men då måste jag säga att hon den där anskrämliga jag såg i Slottskogen i söndags åkte inlines, så hon hade nog inte så ont. Hon var nog bara en kvarleva från ett annat årtionde :)

Kommentarer
Postat av: Strumpstickan

Det är lugnt och jag kommer nog aldrig åka inlines:)

2008-05-27 @ 15:50:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0