Bullbak!

Jag är ju utbildad kock på gymnasiet, och det gör att jag har några kokböcker hemma som jag samlat på mig. Inte i EN ENDA står det "kanelbullar". Är det nån som inte vet vad en kanelbulle är? Allt jag ville veta var hur mycket socker man skulle ha i själva degen. Och så tänkte jag att "på mjölpåsen, där står ju alltid receptet". Om man köper Kungsörnen ja. Köper man WIllys får man formbröd eller vad det stod. Men, nu vet jag att det ska vara en deciliter socker i VETEDEG som det heter. Och så heter detkanelsnäckor. Sådeså.

Nu är degen på jäsning, så alla får kanelbullar på jobbet imorgon, eftersom dom är så snälla och anställer mig :)
Nu ska jag tjata lite till om min anstälning. Jag har aldrig haft en fast heltid! Färdigtjatat.
Den stora frågan är russin eller inte russin. Jag gillar russin. Nån annan som gillar dom? Eller ska jag shitta i det?

Igår tog jag av plåstret från hålet efter p-staven. Det ser jätteäckligt ut, blåmärket är randigt!

Igår var jag hos kidsen också, vi hade jättemysigt. När jag kom badade syrorrna och så målade de naglarna inför semestern på Mallorca nästa vecka. Bägge systrarna säger att de ska lära sig simma i poolen :)
Och så byggde vi Legoslott också. Jag kan snart ta en degree i Legoslottsbygge, för jag och syrrorna har byggt mååånga slott :) I morse ringde stora lillasyrran för att tala om att hon inte var sjuk längre, att hon tittat på korna när dom släpptes ut igår, och så ville hon veta vad jag önskar mig när jag fyller år. Jag önskar mig något barnen tycker är fint.

Kommentarer
Postat av: Hanna ^^

haha! dagens ilandsproblem... googla vettja!! =)

2008-05-04 @ 11:25:45
URL: http://hannaofsweden.blogg.se
Postat av: Strumpstickan

Jag har en gammal version av Vår kokbok om du vill att jag ska hitta ett recept åt dig?

Skicka mig din mail?

[email protected]

2008-05-04 @ 11:43:15
URL: http://intestickbloggen.blogspot.com/
Postat av: Da Möm

Men lilla baaarn! Visst har du din farmors "Sju sorters kakor"? Inga kanelbullar där heller?

2008-05-05 @ 21:44:23
Postat av: Annela

Klart det heter kanelsnäckor - vad annars??

2008-05-06 @ 12:37:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0