Haha!

Fick den roligaste bäverreklamen från Sptrumpstickan.
(bäver är smeknamn för samma sak i engelskspråkiga länder)


Har surfat lite på musarm, så jag fick gå till Kataloggurun på jobbet, så nu har jag beställt en scrollkula istället. Ingen musarm av den iallafall. Så nu återstår bara att sluta virka, sluta skruva personsökare, sluta använda kartongtejpmogrejen, sluta växla när jag kör bil, sluta nypa folk. Eller hur =) Jag ska dra ner på virkandet lite. Kanske. Och så ska jag sluta gnälla över mina i-landsproblem.

Så har jag lämnat in min symaskin! Bytte gylf (jylf???) på en arbetskompis bästa byxor igår, och jag kan inte ignorera det stora felet längre. Lilla pärlan syr jättefint framåt, men pyttesmå stygn bakåt, och om jag ställer ner stygnlängden för mycket så går det inte att backa alls, då blir det  mikrostygn framåt istället. Och sicksacken blir också nån konstig egenpåhittad variant. Inte jättefarligt dyrt heller, och den snälla snälla mannen i symaskinsaffären skulle tillåmed ge mig en ny trådpinne. Jag har lyckats slå av den ena, så jag kan inte sy med dubbelnål. Men nu ska det bli ändring på det. Hon får komma hem från doktorn nästa fredag. Då kan jag kanske sy domdär köksgardinerna jag tänkte sy när vi flyttade in för ett och ett halvt år sen. Eller sy lite roliga dockkläder till barnen. Det är roligare. Jag surfar nästan varje dag på www.syfroken.se och kollar på alla jätteroliga kläder hon syr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0