Metrosexuellt tyskt mansnamn? Någon?

Igår inhandlades nya bilen till vrakpris. Det är som att köra Morran med damp, alltså riktigt roligt :)

Problemet just nu (förutom att Prinsen råkade göra sönder vindrutan när han skulle sätta tillbaks backspegeln i morse) är vad han ska heta. För det är en han. Så nu behöver jag ett mansnamn. Det måste var tyskt, och det måste klinga metrosexuellt eftersom bilen är en pippigul VW Polo Gti. Kadetten hette Franz, Omegan hette Gerry med G, Renault 19 hette Hubert, Fiestan hette (heter fortfarande) Helge, så nu måste vi ha ett till Polon också. Ser nu att jag och prinsen bara haft tyska och franska bilar. Undra varför... Prinsens första två bilar som inte är medräknade här var också tyska, Audin och den andra omegan...

Jag har gjort klart hela bakstycket och fickan till bebiskoftan, och jag har börjat på framstycket. Jag kom på att det är totalt hjärndött att sticka i alpaca till en bebis, för vilken nybliven mamma vill handtvätta???? Men det kommer bli den gossigaste tröjan.

Kommentarer
Postat av: Storjägarn´

en utmärkelse till dej från mej

2008-05-29 @ 10:52:56
URL: http://bortaboijn.blogg.se/
Postat av: Anki

Vad sägs om Jürgen? Eller Kurt? Eller Heinz? Eller Alexander? Eller Wolfgang kanske ...

2008-05-29 @ 14:26:44
URL: http://signalstopp.blogspot.com/
Postat av: Bror Bäver

Tycker nog antingen Jürgie eller Frantz. Möjligtvis Günther..

2008-05-29 @ 17:18:04
Postat av: Anki

Det dök opp några till när jag lagade mat; Udo, Helmut, Heinrich och Frode ... Det poppar säkert fram nåt mer namn under kvällen ... när man minst anar skratt.

2008-05-29 @ 17:18:08
Postat av: Strumpstickan

Ganska uppenbart... Morriz?

2008-05-29 @ 17:57:18
URL: http://intestickbloggen.blogspot.com/
Postat av: Bror Bäver

"Postat av: Strumpstickan



Ganska uppenbart... Morriz?"





HAHAHAHAAHAAAAHAHAA

2008-05-30 @ 10:24:15
Postat av: Da Möm

Morriz?? Man hör inte riktigt att det är ett "z", kanske Mauritz?

2008-06-02 @ 08:38:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0