En mops?

Jag kikade in hos Monica, och hon hade gjort hundtestet som jag inte kunde hejda mig ifrån :)
Jag är tydligen en mops! Kan väl kanske gå med på kroppsformen, men jag har inte på långa vägar så smala ben!

Mops
Mopsen är barnvänlig, livlig och glad hund med charm, utstrålning och intelligens. Den passar bra med barn och andra husdjur. Mycket hund i litet format med stor personlighet som varierar från en mops till en annan. Mopsen är hundvärldens clown, fylld av energi och humor och den strålar sig gärna i uppmärksamhetsglansen. En mops vet hur man uppför sig. De är självsäkra nog att känna till sitt eget värde och är i princip orubbligt harmoniska. Mopsen älskar andra hundar, ju större desto bättre. Får den inte den uppmärksamhet den förväntar sig är det andras förlust, mopsen drar vidare till någon som bryr sig. Mopsen älskar att sitta i knäet, men är absolut ingen latmask. Tvärtom så är den oerhört energisk och med på det mesta, och det bästa dne vet är att få komma ut på galej. Mopsen har inga jaktinstinkter men den är väldigt följsam och lätt att få väluppfostrad.

Kommentarer
Postat av: Da Möm

Kan väl hålla med om det mesta men "LÄTT att få väluppfostrad" vet jag ju inte.... Du e bäst!

2008-11-14 @ 12:23:22
Postat av: Lillan

Ska lägga ut nya bilder snart på laminarian! Den blir underbar :) jag rekommenderar den starkt, det är nog det bästa och mest genomtänka mönster jag någonsin sett!! Och roligt! :)

2008-11-14 @ 12:54:44
URL: http://lillansticks.blogspot.com
Postat av: Annela

Jag blev en Cocker Spaniel

2008-11-14 @ 16:56:07
URL: http://www.annelas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0