Händelserik dag idag.

(OBS. Lite äckligt blir det längre ner)

Det har hänt både hemska och roliga saker idag!

Det roliga började med att jag köpte massa kräftor. Mums! Men det har jag redan skrivit om.
Sen åkte jag hem och åt och allt det där, och till sist skulle jag hämta kidsen på dagis.

När jag väl kom till dagis hittade jag bara ett litet kid, det andra var kvar i församlingshemmet. Litet missförstånd med dagispersonalen. Stackars stora lillasyrran som var alldeles ensamsjälv där!
Väl hemma gjorde jag och barnen lite kaffe och sen hade vi lite fika med saft och bokstavskex. Eftersom stora lillasyrran hade varit på kyrkans barntimme pratade vi lite om Gud och Jesus och när Gud skapade jorden och så. Vi kunde inte ritkigt klura ut vad han gjorde alla andra dagarna efter han gjort ljuset och djuren. Vi fick helt enkelt leta rätt på barnens bibel och ta reda på hur det egentligen hängde ihop. Så jag och stora lillasyrran har varit otroligt intellektuella idag och läst både skapelseberättelsen, om Edens lustgård och om Noa.

Sen kom pappa och elaka styvmor hem och vi myste lite till med kex och brieost (mums!). Jag och kidsen byggde ett jättefint legoslott också. Jag tycker det är jätteroligt att bygga själva slottet, men nu har dom blivit så stora att dom vill leka också. Det är ju astöntigt! Fast idag kom jag undan med att vara en trött mormor :)

På väg hem hände det hemska. Mitt ute på en raka mellan två stora åkrar hoppade en katt rakt in under mitt framhjul. Den hoppade upp ur diket, så jag hann varken väja eller bromsa. Men jag körde över huvudet på den (blä blä BLÄÄÄÄÄÄ) så den dog med en gång, och den låg i vägkanten. Inga hus i närheten, så jag har ingen aning om vart den bodde. Stackars den lilla matten eller hussen som saknar sin katt ikväll. Jag mår såå dåligt. Har aldrig dödat något förutom en och annan fluga och sånt.
Jag vågade inte kolla på sidan på bilen förrän långt senare, var livrädd för att det skulle vara splashad katt över hela bilen. Känner mig hemskare än värst.

Sen stannade jag till hos granninnans bror där hennes mamma och syster var barnvakter och granninnan den äldre och yngre var och hälsade på. Vi åkte hem ihop och lämnade av Morran hos broren. Sen åkte vi hem och kokade kräftor. Vilka kräftor! Dom blev helt perfekta (egentligen vet vi inte riktigt det, för man får ju inte tjuvsmaka, hehe). Granninnans systerdotter och boyfriend var också uppe. Det är görroligt att träffa dom, det händer inte alltför ofta. Den grisen (boyfrienden) har varit i USA på semester. Orättvist :)

Kommentarer
Postat av: mia

tack för tipset på broderi-ord! När jag läste ditt inlägg förstår jag varifrån du fick,inspirationen, hahaha

2008-09-13 @ 11:56:32
URL: http://www.snitsatstickat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0