Snabbluiddag

Luiddag är som brunch, när på dagen kan man räkna ut själv ;)

Idag blev det en expressvariant.

  • Koka en portion spaghetti
  • Klipp lite mindre än ett halvt paket bacon rakt ner i pannan
  • Finhacka en liiiten gul lök med matberedargrejen till stavmixern
  • Stek baconet färgglatt
  • Häll i lök
  • Fräs lite till, häll i liiite vatten, lite köttbuljong och några drag svartpeppar
  • Låt bacongrejset koka ihop litegrann, ha i ett par matskedar färskost (hade ingen créme fraiche)
  • Häll av pastan, häll allt i tallrik, ät!
Snart ska jag hämta mina småsyrror på dagis! Fast det heter inte dagis längre, det är sjukt politiskt inkorrekt. Det heter förskola. Man skall inte förminska barnens dagliga sysselsättning. Förskola. Förskola. Dagis.

Idag har jag varit och köpt kräftor som granninnan ska koka till oss imorgon. MUMS!!!!

Kommentarer
Postat av: Annela

MMmmm, kräftor, va' gott!

2008-09-12 @ 20:52:00
URL: http://www.annelas.blogspot.com
Postat av: Annela

OBS: I morgon firar Olksrokstorget 25 år och de flesta affärer har 20 % rabatt, bl.a Tummelisas garn och den andra (tror jag)vad den nu heter=( Mellan 11-15

2008-09-12 @ 20:54:31
URL: http://www.annelas.blogspot.com
Postat av: mia

Åh nej, nu blev jag hungrig! Kvart över elva på kvällen... Låååång tid kvar till frukost

2008-09-12 @ 23:12:31
URL: http://snitsatstickat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0