Helgens virkade alster

Under ett barndanspass hinner man komma ganska långt på ett par nattsockar till mig själv. Virkad med åttavirknål gick det gryyymt fort :) Samma garn som i min vardagssjal, kommer inte ihåg vad det heter, men om nån vet får ni gärna säga, för jag gillar det verkligen och nu är det slut! Det bruna är lite restgarn från A's mössa i Eskimo.



Den observante ser att jag fortfarande inte kommit ur pyjamasbyxorna idag :) Men tro inte att jag och lilltrollet bara slöat! Hon ville absolut att alla skulle få se hur duktig hon var när vi bakade också.



Hennes bullar blev godast!
Idag blev det ganska enkelt bröd, vatten, olja, jäst, anis, fänkål, farinsocker och mörk sirap, vetemjöl, grahamsmjöl och rågsikt. Kör i sexmachinen, glöm den, ha ett lilltroll att banka och knåda lite, glöm igen, stoppa i ugnen, ta ut de mest väldoftande frallor en kvart senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0