Nytt vardagsrum!I

Idag efter jobbet åkte jag upp till färgaffären, skulle ju hämta färg till min vardagsrumsvägg. Killen i färgaffären var jättetrevlig, och jag fattade precis vad granninnan menade när hon beskrev damen som jobbade där också :)
Frågade lite försynt om takfärg, vad det kunde tänkas kosta, och inga problem! Du får det på rekvisitionen! Frågade om dom hade några snygga tapeter som inte var för dyra. -Vill du ha det istället? Det kan du få om du vill! - Njae, jag vill ha fondvägg. -Inga problem! Vi fixar det!
Så, jag fick väggfärg, tapeter, klister, spackel, takfärg, täckpapp till golvet, alla penslar, tråg och skrapor man kan tänka sig och ett förlängningsskaft till taket. Häpp! Det enda jag behövde betala var 300 kr för två rullar tapet som jag ska ha i hallen. Och jag tror jag kommer kunna lämna tillbaks den ena. Så ett helt nytt vardagsrum för 300 pengar tycker jag är heeeelt okej :) Så nu blir det den här tapeten på vardagsrummets kortvägg och ena hallväggen, och så blir det en typ ljus ljus betonggrå på långväggarna. Mums :)



Det här är 16 liter färg. Jag kånkade upp den och tapetklistret från bilen förut. Då slog det mig att jag har gått ner fyra såna här omgångar.




Mycket färg hade det blivit :)

Kommentarer
Postat av: mia

Mycke´färg är det!

2009-02-17 @ 09:39:51
URL: http://www.snitsatstickat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0