Så bra!

Titta här! Efter att ha skrubbat hela badrumsgolvet luktade det riktigt trevligt. Granninnan med man och lilltroll kom ner med bullar, och mannen var faktiskt rätt sugen på att borra kakel. Och vem kan missunna honom det nöjet?
Förresten, ett tips! För att märka borrhål på kakel använder man läppenna, förslagsvis röd eller illrosa eller nåt. Fäster bra och syns ännu bättre :) Duschstången sitter som berget, och jag tog en av de skönaste duscharna alla kategorier igår kväll.
Bestämde mig efter lite vel för att inte sätta golvlisten, för hur ska jag få ner vattnet i brunnen om jag spiller vid handfatet??



Rent och snyggt! Nya duschslangen på plats också. Jag fick våtrumssilikona den också, den läckte som ett såll vid handtaget. Jag kände mig som en äkta handyman!

Granninnan var också superrar, satte igång att diska och greja medans jag och hennes man borrade. Sen hängde vi upp köksgardinerna, och hon mätte dom. Så när dom gick strök jag dom och la upp dom, så dagens måste är att klippa fransarna till lagom längd. Så dammsög jag och plockade undan lite så det är fint när pappa, elaka styvmor och syrrorna kommer och hälsar på i eftermiddag!



Gardinerna är djuplila, inte rosa, men annars är det rätt!

Kommentarer
Postat av: Helena-rutan

Har du två stångar? Eh, stänger kanske det heter. ;)

Det ser ut som det är en lila och en tun svart eller nåt sånt? Snyggt.

Jag är så sugen på att byta gardiner hemma hos mig. Hittade ett par i en affär i deras skyltfönster, men så var de redan sålda fast de hängde kvar! Surt värre.

2009-02-06 @ 11:29:13
URL: http://helena-rutan.blogspot.com/
Postat av: Annela

Gud, vad du jobbat och fixat. Du är världsbäst!

2009-02-06 @ 14:09:04
URL: http://annelas.blogspot.com
Postat av: Helena-rutan

p.s. Skrev svar som kommentar i min blogg.. Kom på att du kanske missar den då?

2009-02-06 @ 16:56:25
URL: http://helena-rutan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0