B

Veckans bokstav är B. Jag ska surfa runt och kolla om nån kommit på något stickigt om B, men jag kan inte det, så jag tänkte skriva om Barn jag tycker om istället.

Jag är inte särskilt förtjust i barn när de är fler än två, kanske tre. Då förvandlas de till snoriga, skrikiga, ouppfostrade bacillarméer. Men det finns några barn jag tycker extra mycket om. Vi tar dom i åldersordning.

Broren - Är faktiskt mammas och pappas barn även om han snart fyller 25. Och min bror. Han tycker bara jag blir jobbig om jag skriver massa dravel. Men jag är löjligt förtjust i min bror. Mer än han kan ana.

image68

Stora lillasyrran - Fem år gamla prinsessan i familjen. Klok som få, hon impar på storasyrran ofta med sina tankar om hur saker ligger till och hur annat fungerar. Kan ställa dom klurigaste "varför"frågorna. Hon tycker om att dansa och får storasyster att gråta när hon skuttar runt och har dansuppvisning med dansskolan. Hon kan nästan allt, från att läsa och räkna till att göra kaffe och sjunga alla texter i "Sound Of Music" på engelska.

Lilla lillasyrran - Alldeles snart tre år. Har tusen rävar bakom varje öra och lika många stjärnor i varje öga. Trots sin ringa ålder styr hon familjen med järnhand. Det roligaste hon vet är när någon låtsas få ont, och har humör värre när det är illa och gladare när det är bra än sin mamma och sina bägge storasystrar tillsammans :) Det är hon som strax innan hon somnar i knät vänder sig om, klappar mig på kinden och säger "Jag tycker om dig" sådär så hjärtat smälter. image88



Granninnan d.y - Granninnans lilla troll som är två och ett halvt och lite till. Hon skall jobba i mammas affär när hon blir stor och har lärt sig att om man delar ut pussar först är det mycket troligare att man får tuggummi. Det är aldrig tyst om henne, hon pratar, sjunger, bankar, klättrar eller dansar jämt. Det är så man blir trött bara av att titta på. Men hon är sjukt rolig. Har lindat hela sin omgivning (förutom kanske sin mamma) kring lillfingret, för vem kan stå emot blå bambiögon och ett lurigt flin?

image105

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0