Hår i munnen

Min frisyr såg ut som en Berner-Sennen i motvind, Rufsiga lockar åt alla håll, och sådär äckligt balsamblankt som det bara är i Lorealreklamer. Jag fick spelet, och samma minut jag såg att lönen kommit in på kontot ringde jag snälla tjejerna på Sanaas, och hon måste hört desperationen i min röst för jag fick tid halv sex idag.

Om man slutar klockan fyra i ena änden av Olskroken och ska klippa sig i andra änden halv sex, vad gör man då? Jo, det ska jag tala om. Först går man till ICA och shoppar lite mjukost till killarna på jobbet. Sen promenixar man över till brevlådan på Gubberogatan och lägger på dagens fakturor på lådan. Sen kommer det roliga! Man går in på Tummelisas garn och köper två jättefina sjalnålar i brun och vit pärlemor! Och så tittar man lite på Annelas gulliga hundtröja i fönstret. Efter att ha klappat på lite garn och uppbådat all viljestyrka går man därifrån utan att köpa så mycket som en garnboll promenerar man tillbaks till Olskroken och slinker in på Wettergrens. Där hittade jag faktiskt två böcker jag vill läsa. Den ena är Svensk Maffia. Verkar intressant :) Så en till som jag glömt namnet på.

Väl färdig där strosade jag över gatan, och på väg mot frisören ligger ju Nordisk Hemtextil. Som dessutom sålde ut Mique's konkursbo. Vem kan motstå 60% rea? Hallåå! Det är att begära det omöjliga. Så det blev en liten present till prinsen. Kan inte säga vad det är förrän imorgon :) Sen gick jag upp till frisören glad i hågen, fortfarande typ 20 minuter för tidig, men jag tänkte läsa lite hårtidningar och sånt, det tycker jag är roligt. Jag höll på att trilla av stolen när föreståndardamen kom och frågade om jag ville ha en kopp kaffe. Än är sista ängeln inte född! Vilken kvinna!
Nu är hela munnen full med hår, räkningarna betalda och pengar insatta på bröllopskontot. Sofie är nöjd och glad

Nu saknar jag min telefon jättemycket. Tänk vad många bilder jag hade kunnat blogga idag. Skräptelia.

Kommentarer
Postat av: Lillan

Haha dagens bästa: Du skriver "skräptelia" och alldeles under är det en reklambanner för Telia skrattar som en guud

2008-10-23 @ 07:32:14
URL: http://lillansticks.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0