Mitt nya projekt fortsättning

Igår närjag hämtat prinsen på jobbet åkte vi till 2Knit. Vilken butik. Åh, dom har verkligen förstått det hela. HOn som hjälpte mig kunde en hel massa, och jag kände mig inte som en idiot även om jag ställde 1000 konstiga frågor. Och jag har aldrig varit i en garnaffär där man har internet i butiken :)  Så nu har jag köpt garn till mina fuskkabelstickade sockar, orange alpacka om jag inte minns fel, och ett tokillrosa bamsegarn också i ull som jag ska virka en väska  av och tova i tvättmaskinen sen. Men jag glömde fråga hur man tovar. Jag blir nog TVUNGEN att gå tillbaka till garnaffären igen. Moahahahaha. Saken blir inte sämre heller av att jag har kanske max fyra minuter att gå dit från jobbet. mohahahahahaha igen :)

image78

Visst ser det ut  som riktiga små kablar :) Egentligen tycker jag kabelstickat är very tidigt 90-tal, men det verkar så roligt så jag måste nog testa det sen. Syns kablarna om man kabelstickar och sen tovar? Nån som vet?

Och mamma: Jag har inget MedMera kort. Men jag har faktiskt ett ICA-kort. Men jag tror det är större tantvarning på mitt stickande ;)

Kommentarer
Postat av: Monica Hansen

Min favoritaffär också:)

2007-12-07 @ 16:43:23
URL: http://intestickbloggen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0