Gammal?

Jag var på bröllopsfest igår, prinsens bror gifte sig igår med sin donna. Jag var med på tingsrätten också. Det kändes väldigt konstigt, sådär som man föreställer sig det på film. En lång kö med förväntansfulla brudpar, de släpps in genom en dörr och kommer ut 1,5 minut senare med stora leenden och går hem. Jag ska aldrig gifta mig i tingsrätten, jag kände mig nästan lurad.

Nu till min stora fråga. Börjar jag bli gammal eller? Senaste (tre kanske) festerna har jag kommit hem precis lika snygg som när jag gick, förutom maskeraden, då fick jag ta av mig tänderna efter ett tag när jag fick skavsår. Som igår, då åkte vi hemifrån vid två, ut och promenera genom hela centrala göteborg, åka vidare till mc-klubben, duka borden, dricka öl, koka kaffe, prata med alla gästerna, äta, dricka mera och dansa och greja, och när jag kom hem inatt så var jag precis lika snygg som när jag gick. Allt smink, förutom läppglans, satt precis där jag lämnade det, jag hade inte sölat på kläderna, håret låg där jag lagt det. Alltid när jag kommit hem innan så syns det var jag varit, för sminket är nästan borta, håret åt alla håll och kläderna i god oordning. Jag har tillåmed blivit en sån duktig tjej som går och ställer mig i duschen när jag kommer hem och tvättar bort allt smink och hårspray så jag slipper se ut som en panda när jag vaknar.

Festen var jättetrevlig, det är kul att umgås med prinsens familj. Det är en skön samling människor. Jag fick faktiskt en svängom med brudgummens far, till Rod Stewart! Mamma kommer bli stolt över mig :) Min tå har till min stora glädje läkt såpass att jag kunde ha klackar på skorna, även om det krävde en jämn ström av domnande vätskor.
Mitt uppdrag var att göra smörgåstårtor till allihopa, och alla var så mätta nöjda och glada. Allra nöjdast var jag med mig själv :)

Kommentarer
Postat av: Hanna ^^

ja sofie!! vi börjar tyvärr bli gammla... jag kom på mig själv när jag reagerade över "dagens ungdom"!!!! PANIK!!! =/ sorgligt men sant...

2007-11-03 @ 20:08:42
URL: http://hannaofsweden.blogg.se
Postat av: Alexandra

Ja, vi börjar nog bli gammla.... Du hörde väl vad nadja tyckte om oss. Man kan ju inte umgås med sånna gammlingar.... ;)

2007-11-05 @ 12:38:45
URL: http://puppisen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0