Födelsedagskalas!

Igår firade vi det gladaste födelsedagsbarnet med Guitar Hero I & II
Vi rockade järnet. Sen hade F-barnets fru fått Singstar Schlager i bröllopsdagspresent, det gjorde ju ingenting sämre, även om jag inte är nån direkt schlagernörd.
Temat igår var glitter, och jag gjorde så gott jag kan, hade tillåmed lite i håret! Bild kommer när min nejber ett par trappor ner har ordnat detta åt mig. Det var massa kul folk med igår, en kille som ska göra samma operation som jag som bara är 17. Det är såå intressant med tioårsstudien, hoppas det går bra för honom. Torsten är den grymmaste uppskäraren, så det kommer det säkert göra.

Det blev mycket kalasande denna helgen. I fredags var jag, prinsen, broren, mamma och hennes man hemma hos mormor. Vilken kanonkväll! Mormor var på topp, och hon är den härligaste mormoren i hela världen. En gång när mitt körkort var nytt söp hon prinsen under bordet. Det var roligt :) Hur som helst. Vi åt räkor och kräftor och drack vin. Flera timmar bara försvann, det är så mysigt att bara sitta och garva ihop! Jag hade virkat innetossor till mormor, det blev ett par vinröda. Mormor blev jätteglad, men gladast blev nog mamma, som helt legitimt fick jaga mormor och hetsa henne att slänga sina gamla fula innestrumpor. Mormor kan inte slänga nånting, jag misstänker att hon arkiverar reklamen hon får. Men i våras städade vi alla tre i mormors burkskåp (vi slängde en meterhög stapel med glasslådor), och sen dess har hon faktiskt hållt burkbeståndet i schack. Medalj till mormor!

Jag har börjat med min Mia Törnblom bok, och det känns som jag har ganska mycket att hämta därifrån. Hon är ganska rolig, fast fyndigheterna faller ganska platt i bokform. Jag har köpt en fin bok att skriva i, men jag har kommit på att den är nog för stor, jag ska köpa en mindre, som är lite mer behändig att ha med sig, eftersom mitt minne är så himlans kort att jag måste ha boken i handväskan så jag inte glömmer vad som är sagt eller gjort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0