E

E som i eftertanke.

Eftertanke är något mitt varande inte har en aning om vad det är. Inte när det gäller mig själv. Om jag bara hade stannat upp ibland och tänkt efter lite. Som i lördags när jag hade mysdag med mig själv, tog bussen och vagnen in till stan och promenixade runt i jakt på en baddräkt. Hittade jag nån baddräkt? Nej. Behövde jag egentligen klänningen jag kom hem med istället? Nej. Tänkte jag efter? Gissa.

Å andra sidan, vid närmare eftertanke, så har jag ingen vardagsklänning, och det är väldigt käckt med en med fickor på, för då kan jag ha den på jobbet!

De flesta skulle nog tjäna en hel del på att tänka efter ibland. Hur smart är det att börja steka pannbiff när man inte ens satt på ugnen till potatisen? Eller min favvogrej, jag lagar jättegod mat, men jag kollar inte om det finns tallrik eller bestick först (jag gillar inte att diska). Jag springer nog 10 gånger extra upp och ner för trappan på jobbet, eftersom jag aldrig tänker efter innan jag springer upp. Mitt kontor är vid lagret, övriga kontoret en trappa upp.

Om man bara tar sig tid och tänker lite så kan man göra ganska stor skillnad. Jag valde det lilla perspektivet här, eftersom jag är så kass på att tänka efter har jag inte ens en tygpåse när jag går och handlar. Så glömmer jag hälften så får jag ta bilen och åka en sväng igen. Hrm. En plastpåse till. Till exempel.

A
B
C
D

Kommentarer
Postat av: Strumpstickan

Sådär gör jag ofta och kommer hem med nåt helt annat för det bara råkade finnas den dagen och i min storlek och bra pris och... *skrattar*

2008-03-10 @ 14:45:19
URL: http://intestickbloggen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0