tvättid

Visst är det helt fantastiskt att man aldrig har nåt att ta på sig, men ändå fick jag inte tvättat allting. Då har jag fyra tvättmaskiner i två timmar = åtta stora maskiner tvätt. Jag fick hoppa över lakan och rött, eftersom svart tog sex maskiner och ljust tog två. Och vem stjäl alla strumpor och underkläder och smyger ner dom i tvättkorgen? Jag hatar verkligen att tvätta. Det luktar ju gott och så, men sortera strumpor, vika bångstyriga kalsonger, få en omlottunika att hänga kvar på galgen... hallåååå! Jag köper inte ens kläder jag behöver stryka. Jag kommer aldrig bli en god husmor, jag hatar allt vad hushållsarbete är förutom att bädda rent i sängen. Jag önskar att jag kunde mangla också. Jag får ta alla våra lakan och åka till mormor nån dag. Jag tror hon både har stenmangel och vet hur man använder den.
Jag ska börja använda papperskläder.

Min första pulsvärmare på det "nya" mönstret är klar. har ingen bild än, men ni får se när jag gjort båda. Kan inte riktigt bestämma mig alltså, dom jag har sett på bild är mycket snyggare. Mina hål syns inte mycket alls juh!

Kommentarer
Postat av: Anna

Hallå där! Kul att du gillar mitt mönster och min virkväska! Misstänker att du gör omslagen åt fel håll runt stickan. Prova andra hållet och se hur det blir. Brukar oftast vara det felet när det som du beskriver inte blir några hål. Lycka till och tjoa om det inte funkar!

2007-10-15 @ 07:00:01
URL: http://stickfrossa.blogs.se/
Postat av: Hanna ^^

8 a maskiner tvätt?? tvättar du för hela kvarteret eller?? ha ha ha...
om det är hennes egna val att bli kallad så så är det ok! =)

2007-10-15 @ 08:57:26
URL: http://hannaofsweden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0