Växlande per automatik

Jag har lärt mig köra automat! Jag var jätteduktig ända tills den ene sa vänster och den andre höger. Då både kopplade och bromsade jag, och killen bakom blev väl sådär nöjd. Fast mest synd var det om pojkarna inne i bilen, det var tur att dom satt fast :) Fast killen bytte bort bilen sen, så nu blir det inget mer köra automat-Mercedes. Men nu kan jag det iallafall.
Han bytte till sig en etanolkonverterad Saab 9000 Turbo. Den var ganska cool, fast dom är himla stora. Han var lite tveksam till det där med etanolen, så han stod och tjatade med den här stackars killen hur länge som helst, och det var svinkallt, och sen bestämde han sig för att tänka på saken ett tag. Så vi åkte från Bollebygd där vi hade mött honom och kom ut på 156an, och då bestämde han sig för att ha bilen, så vi fick åka till Borås, och då skulle det pratas en stund till, drickas lite kaffe på Statoil och skruva ur stereo, steg och låda och sånt. Så hela bilbytarturen tog från fyra på eftermiddagen, då åkte vi från Kållered, tills strax innan tio när vi var tillbaka i Hällesåker. Men det var en mysig tur även om det var kallt.

När vi kom hem igår släppte prinsen mig på vändplatsen, så gick jag upp, micrade min thaimat från lunchen (shit va gott förresten, nudelwok med jordnötter och grejer), åt, skrev i min bra-bok (två rader tror jag det blev), tittade på min vanliga läsbok (skulptrisen heter den) samtidigt som jag stängde ögonen. Jag var helt slut :)

Inte nog med att jag är trött på kvällen, jag hade jordens träningsvärk i armarna igår, och idag har jag lite i ryggen. Det är tungt med lagerarbete. Igår märkte jag om lådor, det går fem lådor i en kartong och det fanns kanske 15 kartonger. En kartong väger kanske 20 kilo, så det blev ganska många runt-och-tillbakaflyttningar innan jag hade öppnat alla och skrivit på varje låda. Men så är jag lagerkungen nu! Ska strax gå ner och impa på min arbetskamrat och städa lite :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0