Backup?

Igår ringde granntjejen till mig för att fråga om vi kunde hjälpa henne med backup på nya datorn. Hon hade köpt en på netonnet också, precis som jag. Nuförtiden får man nämligen ingen restoreskiva med datorn, utan dom får man bränna själv. Så jag och prinsen promenixade hela 15 meter hem till henne, med min dator (som fortfarande är utan backup) och några brännskivor vi hittade hemma. Så visar det sig att man måste ha DVD +/- R och INTE DVD +/- RW. Vad är det för skillnad nån som vet? Så stackars Sang fick backupa på 10 vanliga cd-rom istället för två DVD.

Sangs pappa var också hemma hos henne, han hade lagat middag. Då tänkte jag på hur sällan jag äter pappas mat nuförtiden. Önskar han kunde komma hem till mig och laga mat ibland, för han kan trolla fram vad som helst. Ingen gör godare köttbullar. Ibland är det kass att bli stor och vara kock och kunna laga mat och baka bröd själv. Jag vill att mamma ska baka bröd till mig. Och göra mexikanska köttbullar i röd sås med yoghurt. Mina blir aldrig lika bra.

Nu kanske ni tror att jag lever på olika sorters köttbullar, men jag äter nästan aldrig köttbullar bara för att jag blir sur när dom inte blir som mamma och pappas :( Nu blev jag sjukt sugen på köttbullar bara för det. Jag ska åka till mamma i Västerås i helgen (hoppas bara bilen blir hel, för åka tåget var DYRT), och då ska jag nog beställa Mexikanska av henne :D

Kommentarer
Postat av: Da Möm

Köttbullar it is!!! Jag har inte heller ätit sådana sedan vi åt tillsammans sist. Vad hade vi till? Se nu bara till att smörja Prinsen så han gör sitt jobb med Morran ordentligt ;-)

2008-04-15 @ 09:14:04
Postat av: Strumpstickan

Vilken tur du har, min mammas köttbullar var hemska för hon kunde inte lag mat, och han som kunde var alltid ute på havet och seglade *skrattar*

2008-04-15 @ 12:33:18
URL: http://intestickbloggen.blogspot.com/
Postat av: pap

Det är ju bara att boka bord och komma, det vet du ju ;o)))

2008-04-21 @ 15:17:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0