Bruddoktorsskräck / broderi

Många dubbeltecknade konsonanter där ;)

Jag var hos bruddoktorn idag i tron att dom skulle ta bort den stygga lilla pinnen i armen som är roten till allt ont i mitt liv, och få ett nytt, bättre alternativ på sisådär tre minuter. Men nej. Istället ska jag dit imorgon bitti igen för två hemska ingrepp! Jag är livrädd för bruddoktorn, jag vill gömma mig, blunda och aldrig komma fram. Det är en fullkomligt vansinnig rädsla utan nån som helst verklighetsförankring. Jag ska kolla när prinsen börjar jobba imorgon, han kanske har tid att följa med och hålla handen.

Mina broderifunderingar skuttar fortfarande runt som ystra vårfår i hjärnan, men för stunden lutar det åt antingen "favete linguis" - vakta din tunga eller "det är bara arrogans om du har fel".
Jag har fått  min mormors brors bok i modersmålet, en jättefin skolbok från tidiga 30-talet, där alla svåra snirkliga bokstäver står. Himla fina. Kruxet är att få dom över till tyget jag ska brodera på. Vill ju inte ha blyertsstreck som syns nånstans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0