Lång helg

Helgen har faktiskt varit riktigt lång och händelserik!

I lördags skulle jag och prinsen åka upp till Ed på loppmarknad, men vi hamnade i Nossebro istället på veteranmarknad. Massa heta bilar, massa skrot, massa skräp och massa roliga prylar. Det ena vi kom därifrån med var en påse godis och 12 par strumpor som faktiskt bara kostade 100 kr. Då gör det inget om dom går sönder efter ett par tvättar, men dom jag har idag verkar ha klarat sig bra.

Efter marknaden stannade vi till i Alingsås, jag hade så gärna velat åka till Balders Hage's urmoder. Det verkar som dom har stängt den butiken och bara har den som är på nån av Hamngatorna. Har varit där, men kommer inte ihåg vilken Hamngata det är. Alingsås var hur som helst supermysigt, vi satt på uteservering och åt bakad potatis och lasagne, sen satt vi i solen en stund och drack en kopp kaffe. Med det avklarat gick vi lite på gågatan och hittade världens raraste lilla butik där vi köpte present till en kompis som fyllde 25 härom dagen.

Sen hade vi fortfarande massa tid över innan vi skulle till kompisens födelsedagskalas, så vi stannade igen på IKEA i Kållered och kollade runt där litegrann. Då var vi så trötta i fötterna så vi provsatt nog varenda soffa på hela IKEA :)
Där hittade vi en jättekäck liten badrumshylla /-skåp på hjul med plats för brudgrejer och tidningar som jag ska ha inne på "mitt" badrum. Jag och prinsen har två badrum, så alla biltidningar ligger inne på lilla badrummet och alla Buffé, IKEAkataloger och söndagsbilagor ligger på stora badrummet.

Efter att ha släpat fötterna genom hela IKEA så struntade vi i att vi var lite för tidiga, vi åkte till födelsedagsbarnet iallafall. Där fick vi världens godaste (och antagligen onyttigaste också) tårta, och sen kom mera folk och jag blev plötsligt chaufför, för prinsen ville hemskt gärna ha en Jäger efter tårtan. Hua!
Vi hade jättetrevligt, det bor många människor med högt underhållningsvärde i Hällesåker :)

Idag har jag varit på Allum (för tredje gången denna veckan tror jag), fast idag var det med kidsen och styvmor. Vi gick lite i affärer och fikade lite och så. Det är så mysigt med tjejerna, de är helt fantastiska. Och så tycker de faktiskt att det är ganska roligt att gå i affärer. De hittade jätteroliga spänner för sandlådan. De såg precis ut som slott, så man kunde baka färdiga prinsesslott! MAXI är faktiskt riktgt bra ibland.

Nu ska jag krypa ihop i soffan och virka mig bort en stund samtidigt som prinsen spelar Call Of Duty 4 på full volym. Han har köpt nya banorna, så nu är det fullt ös igen :)

Kommentarer
Postat av: /bonnmoran

Vad synd att jag inte visste det... jag var också i Nossebro i lördags, fast jag köpte handarbetsböcker....

2008-04-29 @ 19:57:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0