Mys i vårsolen

Igår åkte jag och broren ut till kidsen efter jobbet. Vi satt i solen hela kvällen och åt korv stroganoff, lekte i sandlådan och gungade. Jag har längtat så efter dem, har inte träffat pappa, styvmor och kidsen på flera veckor.  Och snart åker de till Mallorca och badar i poolen. Stora lillasyrran har bestämt att hon ska lära sig att simma, och det ska minsann lilla lillasyrran också göra. Hoppas verkligen de lyckas med sina föresatser, det är ju så kul att bada :)

Sen när jag lämpat av broren och åkte hem stannade jag hos granninnan en sväng, eftersom prinsen inte kommit. Där satt lilltjejen i badet och skvätte. När jag visade mig i badrumsdörren säger hon: -Fis! (så heter jag där) Jag älskar dig mycke! Då blev jag också lite glad!

När jag väl kom hem till lägenheten väntade min trevlig överraskning mammas garn som jag glömt bort. Så efter lite provande fram och tillbaka med olika storlekar på virknål så kom jag fram till att 3,5 är en ganska trevlig storlek som funkar till det mesta. Jag tror det kan bli bra även om jag bara hann ett par varv på sjalen igår.

Kommentarer
Postat av: Annela

Den var snygg, fast blommorna var fåniga - det håller jag med om.

2008-04-22 @ 10:45:09
URL: http://www.annelas.blogspot.com
Postat av: Ida

Korv och stroganoff är aldrig fel =)

2008-04-22 @ 15:55:12
URL: http://kidassticksida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0