Femkamp och skavsår

Så igår var det dags för den årliga femkampen!
Ett glatt gäng på elva (!) började kvällen med att åka Tyrolen och komma överens om första grenen.
Kvällen till ära hade jag tänkt att ha på mig mina nya lackskor, men insåg att 15cm kilklack kanske inte var grejen för kvällen, så jag tog mitt andra reafynd, ett par svarta lite lägre. Dåligt val det med. Innan vi kommit bort till Tyrolen var det blodsutgutelse, och idag ser mina fötter ut som de fått böldpest :) Granninnan var god nog att byta skor med mig, så när vi kom till Dingon kunde jag vara med och dansa igen.

Jag stod inte för den stora blodsutgutelsen under kvällen. Junior vann stort med att åka till akuten och sy fyra stygn efter en något våldsam skål vid poängräkningen på Tyrolen efter femkampen. Men, som den krigare Junior är kom han till krogen och slöt upp när dom sytt färdigt på honom.

Nu tror jag jag ska åka ner till ICA och köpa lite mysmums till mig själv, jag är ju faktiskt både bakis och ensam och så är det dessutom söndag. Prinsen har jobbat hela helgen, och jag längtar så efter honom.

Vi har förresten blivit vuxna på riktigt. Vi har ansökt om gemensamt konto. Och kommit överens om hur mycket vi ska lägga undan varje månad till bröllopet. Sen efter vi gjort slut på alla bröllopspengarna ska det bli vårt lilla sparkonto. Känns väldigt konstigt faktiskt att gifta sig. Jag är liksom van vid att vara sambo. Men det känns som lite mer ansvar när man gifter sig. Och så måste man ta hand om sig själv och sånt, för man har ju en man hör ihop med också... 

Kommentarer
Postat av: Bror Bäver

Ingen kommentar om placering i femkamp? ;)

2008-08-04 @ 09:37:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0