Loppis och kidsen

I helgen har vi faktiskt latat oss ganska mycket. Inte förrän igår blev det lite fart bakom knapparna. Vi var med granninnan med man och barn på loppisen i Alelyckan. Den är faktiskt ganska trevlig även om det är mycket skräp också. Men det är väl det som är grejen :)

image101

Detta är vad jag fyndade:
1 st ko till Morran
1 st virknål 2,5 mm
2 st stickor 2,5 mm
2 st stickor 4 mm
5 st stickor 2,5 mm

Ni kan ju se att 2,5 mm är storleken som saknats hemma hos mig. Jag tycker det börjar bli tråkigt när det är så smått, för det går ju såååå lååååångsaaaaamt. Känner mig som Doris i Hitta Nemo när hon pratar valska.

Sen på eftermiddan hälsade vi på kidsen och pappa och elaka styvmor. Det bjöds på korv med pappas potatismos. MUMS. Och så åt jag massa broccoli också. Lilla lillasyrran var ovanligt kärleksfull  mot prinsen, när vi åt middag så satt hon med handen innanför hans skjortmanschett och gosade. Så rart :)
Men vi hann även pussla och hoppa grodor (alltså smätta plastgrodor i en spann. jag hoppar inte groda)

Kommentarer
Postat av: Strumpstickan

Berätta mera, finns det en loppis i Alelyckan?

2008-01-21 @ 09:27:50
URL: http://intestickbloggen.blogspot.com/
Postat av: Hanna ^^

ahh... har sett att dom öppnat nån ny loppis där. (för den är ny va?) får ta och besöka den nån dag... vet du hur dom har öppet? varje dag?

kraam

2008-01-21 @ 09:58:26
URL: http://hannaofsweden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0