Min tur att laga middag

Igår var jag och prinsen sjukt osugna på att laga middag, (förresten har han fortfarande inte sett att jag klippt mig) så det föll på min lott.

image99

Resultatet blev vulgokubbe med ugnsbakad potatis och rödvinsås. Det tycker iallafall jag är helt okej för en onsdagkväll :)

vulgokubbe kommer ursprungligen från en kombination av vulgo (kortform av vulgär) och kubbe (bit av trädstam). En vulgokubbe är en hyfsat stor bit chévre som är inbakad i en pannbiff. Man kan med fördel lägga lock på stekpannan de sista minuterna så spricker den ovanpå och liknar ett delikat fågelbo. Ordet uppfanns en eftermiddag när jag och broren lagade middag och var sjukt sugna på chévre men bara hade köttfärs till. I vanliga fall bakar vi in den i lövbiff.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0