Trostricket

Igår åkte jag, granninnan och hennes familj, och grannfrun med hennes familj till Långåsa marknad utanför Varberg. Vilken bamsemarknad! Mängder med stånd med människor som sålde allt från skräp till skräp igen. Jag lyckades hejda mig ganska bra, kom hem med en vattenpipa (bild på den kommer) och ett vitlöksrivarfat.

Efter marknaden så åkte vi till grannmannens föräldrar som har sin husvagn på en camping utanför Tvååker (också varberg), där vi fick grillat och ett par öl. Jättetrevliga människor! Där fick jag också bevis för att man kan lära en hund nästan vad som helst, även om de är över åtta åt gamla. Grannfamiljens hund, jag har nämnt honom tidigare som den gulligaste lilla 65kilos rottisen jag känner, var också med på campingen.  Han skuttade runt i godan ro och myste lite med alla och tiggde köttbullar av sin farfar. Sen visade han sitt bästa trix på mig! Trostricket! (samma som kalsongtricket). Han var dessutom superavancerad och gjorde det med tänderna. Lätt att komma hem till prinsen och förklara att "det var faktiskt en hund som bet sönder mina trosor".

Dagens tips: Sitt aldrig på marken så att trosorna syns med en lekfull rottis i närheten

Idag var jag först en sväng på Kvibergs kyrkogård och hälsade på en liten kille som skulle varit 10 år i år, och sen åkte jag ut till kidsen en sväng. Idag har vi varit ganska ospännande. Vi åt gott, pappa hade grillat lax som serverades med ris, ärtor och jättegod sås. Sen sjöng vi lite singstar och spelade Fia med knuff. Sen var det dags att åka hem till prinsen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0