Undra på...

"Om du får för lite

Brist på järn kan ge blodbrist plus att du blir blek, känner dig trött och kraftlös. Järnbrist drabbar oftast kvinnor. Järnförluster under mensblödningar varierar mycket mellan olika kvinnor. En del behöver mer järn än kosten kan ge och bör periodvis komplettera med järntillskott."

Källa: Apoteket.se

Hrm. Kanske ska börja äta mina järntabletter så fort lönen kommer. Järnbrist i kombination med en släng pms är bäddat för att fröken Bäver ska känna sig som en mupp.

Igår tog jag och prinsen en tur runt Rannebergen. Jättemysigt med en promenad sådär på kvällen. Vi har bott här i snart två år, och det är nog första stället förutom ute i skogen där jag växte upp som jag faktiskt pratar med mina grannar och vet vad dom heter. RIktigt trevligt att möta människor och stanna och prata en liten stund.

Så har jag börjat testvirka en sjal med ananasmönster. Jag tycker det är så fint, men det är jättesvårt att förstå... Jag har kommit till varv åtta, och det stämmer hittills men nu tror jag att jag är körd. Eller så var jag bara lite för trött när jag satte igång :)

Jag har förresten bild två på min bror the Rockstar. Kom ihåg copyrighten!  ;)



Gitarren är en Gretsch. För dom som förstår. För oss som inte förstår är det en halvaukustisk gitarr i blanksvart och mässing med pärlemorinlägg i halsen. Sjuuukt snygg.

Kommentarer
Postat av: Monica Hansen

Snygg rockstar! Men du, testa Chyawanprash ört- och fruktpasta som innehåller bl.a järn... Indian Food House

2008-07-19 @ 10:12:45
URL: http://metrobloggen.se/MonicaHansen
Postat av: Annela

Snyggt ananasmönster, men vid en snabb läsning så verkade det skitsvårt. Du är duktig du!

Och gitarren var jättesnygg...och rockstaren också...Tänk att jag nästan känner en nästankändis (lite "Jag mötte Lassie" över det) :))

2008-07-19 @ 23:41:20
URL: http://www.annelas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0