Dåårlig bloggare!

Det har varit en lång helg med firmafest, 40-årskalas, grillkvällar och ett visst mått av baksmälla.

Vi hade jätteroligt med jobbet i fredags.
Vi började eftermiddagen med att åka till maxi kungälv och bunkra picnic, rostbiff, revbenspjäll, kyckling och potatissallad. Sen bar det av med båten ut till Pater Noster, en av Göteborgs skärgårds mest kända fyrar. Hur fint som helst där ute. Där låg vi i solen och jäste ett tag. Sen bar det av till Skärhamn där vi stannade på Haddock (?) för vätskekontroll. Rätt brattigt ställe, men det brydde vi oss inte om. Sen åkte vi till Åstol och åt rökta räkor. Sjuuuuukt gott! Något av det godaste jag ätit tror jag. När vi ätit tills vi var helt marinerade i räkor åkte vi till Marstrand och avslutade kvällen med Bloody Marys på Värdshuset. Enda onda från kvällen är mina smalben som är helt uppskrapade efter mina akrobatiska insatser när vi skulle upp på kajkanterna från båten :)

Nu har det börjat sprida sig ett sjok av resfeber hemma över lägenheten, prinsen är som en yr höna :) Han är så rar så det finns inte. Imorgon bitti åker vi till Oma och Opa i Holland, jag ser så mycket fram emot det!

Igår lyckades granninnans man med sin C-uppkörning. Vi är alla djupt imponerade. Grymt bra jobbat!

Jag tar med mig datorn till Holland, så vi får hoppas på att det går att snylta internetuppkoppling!

Kommentarer
Postat av: Monica Hansen

Hejsvejs från Göteborg:) (Igen!)

2008-06-03 @ 17:39:12
URL: http://gingerbeerblog.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0