Snart midsommar!

Det är mycket att stå i inför midsommar. Vi har börjat med ny tradition sen förra året. Vi har gårdsfest på midsommar. Alla vi känner som kommer har fått betala för sig, och då blir det heldag! Vi börjar med sillunch, och sen är slaget igång. Vi har lekfröken, sånghäftesansvarig (jag), grillspett, stort tält (hoppas vi) och en hel hög glada människor. Förra året gjorde vi en tapper start. Det ösregnade hela dagen, men vi hade tipspromenad, stövelkastning, dans kring stången, grillning och hela kittet då också.

I år har jag fått ta semester på torsdag för att hinna med allt som ska göras. Grillspett till typ 20 personer går inte på en kvart, o ch sen ska allt handlas också.

Jag virkar som en tok på min Kaunisjal, jag har kommit till kanten, fast jag vet inte riktigt hur jag vill ha den. Arbetskompisens bebiströja är halvmonterad, jag måste nog blocka lite här och där innan jag fortsätter bara.

I fredags var jag bjuden på födelsedagskalas hos grannen. Vi hade jätteroligt, pratade massa skit och spelade Guitar Hero. Man blir sjukt cool när man har en plastgitarr och spelar feta solon.

Så i lördags när jag hade ordnat upp mig lite åkte jag en sväng till IKEA och köpte det smartaste på länge! En laptopbricka!


(bild www.ikea.se)

Sen åkte jag ut till pappa, elaka styvmor och kidsen. Oma och opa var också där några dar, eftersom de ska åka till norge. Hur mysigt som helst, broren kom också ut, och vi grillade och lekte med kidsen. Dom är världens bästa kids.

Sen blev det söndag, och jag och prinsen åkte till hans föräldrar och prinsen hjälpte dom laga bilen. Sen bar det av till hemlig ort för att inhandla födelsedagspresent till kära mamma som fyllde år igår. Så jag hoppas verkligen hon får sitt paket idag, för jag är såååå nyyyfiiiken på vad hon kommer tycka!!

Granninnan har skämt bort oss nåt vansinnigt denna helgen också, i söndags hade hon bakat nektarin- och jordgubspaj som var hur god som helst, och igår hade hon bakat kanelbullar, med russin i! Jag älskar kanelbullar med russin i.

Kommentarer
Postat av: Da Möm

Lucky you som får fira midsommar med glada vänner! För mig blir det sill och .... och .... päronsoda!!! :-/

2008-06-18 @ 07:00:14
Postat av: Monica Hansen

Måste bara tipsa om färdiga kycklinggrillspett i frysen på Indian Food House, jättepoppis!

2008-06-18 @ 07:28:00
URL: http://gingerbeerblog.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0